Khamis, 2 September 2010

Planet Marikh

Semalam lepas tarawih gua keluar jalan-jalan ke bandar Kuala Terengganu bersama keluarga. Manusia punyalah ramai. macam-macam fesyen ada. fesyen yang paling banyak gua tengok ialah fesyen orang baru balik dari tarawih.

yang pakai kain pelikat ada, yang pakai telekung sembahyang ada dan yang pakai jubah macam pak arab masuk kedai beli kad raya pun ada. dan yang paling cool dalam banyak-banyak tu ialah gua sebab gua pakai baju liverpool.

dalam perjalanan pergi. gua berborak-borak dengan bini gua.

" nampak tak bintang yang bercahaya terang tu? " gua tanya bini gua sambil mulut muncung ke arah langit.

" ha...nampak...nape? "

" tu planet marikh tu..." gua kasi penerangan.

" Allah..dah nak kiamat dah dunia ni bang..." bini gua respon

gua beristifar dan lepas tu gua telefon astro suruh kasi tambah channel learning dalam tv.

Tiada ulasan: