Khamis, 9 September 2010

Menjelang Raya - 2

ok. gua baru habis debor ni. ini semua sebab kes eksiden motor yang berlaku betul-betul didepan mata gua yang berwarna coklat ini.

mula-mula gua dah taknak berhenti sebab berdebor punya pasal. tapi disebabkan rasa tanggungjawab maka gua suruh adik-adik sama bapak saudara turun. gua jaga dalam kereta. tapi sebab nampak serius maka gua turun dan tengok dari jauh.

walaupun gua ada ilmu masa dalam persatuan bulan sabit merah malaysia kat srk Clifford sama st John masa sekolah menengah tapi gua takleh buat apa-apa. kalau gua sentuh maka secara auto gua boleh kena dakwa.

manusia sikit punya ramai. jalan jem. dalam menjelang raya ni gua tengah berpikir kenapa manusia sangat ramai dalam pukul 1-2 pagi ni. tak kerjakah esok?

kepada semua abang-abang motor agar sentiasa membawa motor dengan steady, kelajuan yang logik dan penuh kesopanan dan kesusilaan. daripada lepak luar sampai pagi buta ada baiknya layan solat tarawih dari mekah.

Tiada ulasan: