Rabu, 8 September 2010

Menjelang Raya

menjelang raya ni gua dengar cerita pasal Mail tempoyang kata gua takut nak keluar lepak sama dia dengan amin masa gua balik lipis itu hari.

hal ini boleh menimbulkan keretakan hubungan antara gua dengan persekutuan. namun yang demikian gua bersyukur yang raya jatuh hari jumaat.

Kota Bharu dah bukan jem gila. tapi jem gila-gila. kalau lipis jem gila ini sebab liberalisasi kereta. harga kos pengeluaran seunit kereta jenis kebangsaaan mahal gila dan cukai import kereta pun mahal tak patut. hal ini menyebabkan orang muda yang start berkerja terpaksa beli kereta keluaran negara.

gua berharap agar manusia dapat hidup dari satu hal yang kompleks kepada satu hal yang simple dan bukan dari simple kepada hal yang kompleks. peh, gua bercakap macam budak dapat 1 dalam SPM.

notakaki : gua dengar cerita pontianak tempoyang dia punya baju putih tak patut. pakai sabun apa entah.

Tiada ulasan: