Selasa, 28 September 2010

Api dari Gigi


aku ada satu teori pasal sakit gigi. sebenarnya pada zaman dulu. selain daripada naga yang boleh kuar api kat mulut, manusia pun boleh kuar api dari mulut. maknanya manusia dan naga merupakan jenis makhluk yang boleh kuar api dari mulut.

antara manusia dan naga. nagalah yang paling paling banyak kuar api. disebabkan nak ada equality antara sesama makhluk maka manusia pun belajar macam mana nak buat api lebih banyak.

maka berkatalah naga bahawa api yang dikeluarkan dari mulutnya adalah kerana naga tu sakit gigi. sekiranya manusia hendak keluar api lebih banyak maka manusia tersebut hendaklah berkeadaan sakit gigi.

kata naga tersebut, kalau sakit je gigi maka api akan keluar dari mulut. dan salah satu cara untuk mencegahnya ialah dengan menggunakan cengkih bagi menghilangkan sakit gigi tersebut. so sejak dari itu bila sakit gigi manusia cari bunga cengkih.

tapi lepas kes helang mengadu pasal ayam manusia hilangkan jarum yang dipinjamkanya kat naga maka sejak tu manusia dah tak boleh keluarkan api dari mulut.

alkisahnya...

2 ulasan:

PäxLäng berkata...

aku igt nk try blaja la skill kuar api tuh... (klo sakit kepala,api bole kuar ikut telinga ke x?)

PäxLäng berkata...

aku igt nk try blaja la skill kuar api tuh... (klo sakit kepala,api bole kuar ikut telinga ke x?)