Rabu, 22 September 2010

Pasaran Bebas

lepas raya ni aku cukup serius dalam memikirkan tentang hal-hal pasaran bebas. sebagai seorang insan yang fahaman dan ilmu pengetahuan ekonomi setakat F pada semestar pertama pada tahun 1997 dan dapat C pada semestar akhir pada tahun 2000, aku mendapati diri aku berada didalam kejahilan yang agak gomen apabila membincangkan isu-isu dalam pasaran bebas.

mari kita berfikir secara serius pagi ni.

sebagai seorang insan yang terlalu di 'rage-against-the-machine'kan dalam persoalan ekonomi. aku melihat bahawa pasaran bebas merupakan satu hal yang kejam, penuh penipuan dan penindasan dan pasaran bebas merupakan asas kepada penjajahan. kapitalisme merupakan satu bende yang agak kejam bagi aku.

aku jumpa satu laman web yang berslogan " Individu Merdeka.Pasaran Bebas.Kerajaan Terhad.Kedaulatan Undang-Undang" di tulis oleh seorang yang aku rasa seorang pejuang " pasaran bebas" yang sebenar-benarnya.

bersambung ( gigi geraham bongsu buat hal, pergi klinik pagi buta katanya untuk cheak gigi kena datang hari Ahad sama Rabu, aku nak cadang pada Menteri Kesihatan agar Klinik Gigi Kerajaan kena ada Unit Kecemasan macam hospital selalu ada. oleh kerana scene pasaran bebas, maka aku pergi klinik swasta. dah laa mahal.)

notakaki: geraham bongsu memang buat hal sama pasaran bebas.

Tiada ulasan: