Ahad, 13 September 2009

empat empat dua

musim ni entah apa sebab aku boleh syok layan man city main. nak kata aku sokong sangat man city tak laa pulak. cuma musim ni kurang sikit tengok liverpool main dan bagi aku ada sesuatu yang tak kena dengan liverpool. mereka macam pasukan yang nak bankrap jee aku tgk. nak beli pemain macam kasi tak kasi. beli pemain pun macam melepaskan batuk ditangga. tangkap muat.

musim ni man city memang bergaya membeli pemain. tapi secara personalnya aku tengok corak permainan mereka di bawah Mark Hughes tak berapa menyakinkan. walaupun mereka memang 4 - 2 semalam tapi bagi aku bola masih lagi di kontrol oleh arsenal. ia seperti perlawanan pertama mereka menentang blackburn walaupun menang tapi main cam hancur aku tengok. ternyata man city bukan pasukan yang terbaik dalam bab-bab mengawal bola.

kelebihan man city ialah kelajuan mereka dalam membuat counter attack. mereka mempunya beberapa pemain yang bebas bergerak disebelah kiri dan kanan seperti robinho, wright-phillips dan bellamy dan korang boleh tengok sendiri betapa pantasnya mereka bergerak. tapi yang kelakar mereka tidak mempunyai satu set pemain tengah yang mantap seperti set pemain penyerang mereka.

setakat gareth barry sama stephen ireland aku rasa tak cukup kuat lagi bagi pasukan ini. sekurang-kurang mereka perlu memiliki 2 pemain tengah yang mantap, bisa mengawal padang, hensem dan sekurang-kurangnya pandai menanduk bola. so aku cadangkan man city beli juan roman riquelme sama esteban cambiasso sebab diorang macam sesuai untuk main dengan man city.

jika liverpool hanya mempunyai satu pilihan pemain untuk di beli pada musim ini maka aku pikir sergio aguero merupakan sorang pemain terbaik untuk mereka. memang sangat cun apabila meletakkan aguero disebelah torres. bagi aku torres akan menjadi seorang penyerang yang sempurna jika dia mempunyai sorang rakan segeng yang bijak, cekap dan amanah seperti aguero.

mengapa harus gerrard diletakan dibelakang torres bersama benayoun sehingga keadaan ini menenggelamkan kepintaran torres dalam menghasilkan gol-gol menarik. benayoun si yahudi yang menjaringkan 3 gol semalam sebenar tidak sesuai bermain di liverpool. corak permainannya sangat sesuai untuk pasukan penculik budak. chelsea.

4-2-3-1 yang diamalkan sekarang oleh rafa nampak cam best tapi sebagai manusia yang cukup berminat dengan formasi 4-4-2 aku berharap agar dengan kehadiran mamat dari roma iaitu alberto aquilani maka rafa akan try ubah dengan mengembalikan gerrard di sayap kanan, aquilani sama mascherano di tengah, babel atau riera di sayap kiri. torres di diletakan sebagai 2nd striker dan pemain yang perlu dibeli iaitu aguero diletakkan sebagai penyerang utama.

maka aku pikir liverpool akan menjadi satu pasukan sempurna. tahukan anda bahawa kehebatan torres membawa bola dan kebijakansanaan kawalan bola dengan hantaran cantik aquilani 'the prince' dan sentuhan 'tidak panik' daripada rafa bisa menjadikan liverpool satu pasukan yang akan menang bergaya di samping menceriakan penyokongnya yang cool dan setia.

so sekarang ni aku memang tengah cari jersey man city. amacam? as roma memang aku tak layan sebab diaorang jual aquilani. pengurus kepala botak pun diorang pecat dan aku dengar cerita diaorang lantik claudio ranieri jadi pengurus/ketua jurulatih. aku dengar laa betul ke tidak.

liga itali walaupun nampak cam ass, tapi jika korang pemain bola korang mesti rasa seronok kalau dapat main bola kat sana. tak ada laa pantas-pantas sangat macam epl. feeling pegang bola macam tak ada jee aku tengok. kata pemain bola. baru pegang bola sikit dah kena passing. best ke gitu?

notakakis : teringat zaman leeds united dulu-dulu. apa khabar diaorang agaknya sekarang.

3 ulasan:

meorazor berkata...

lu punye review psl liverpool mg cun la bro..
smlm mmg torres tggleam..
benayoun jek super lucky!

hans berkata...

liverpool hebat

FdausAmad berkata...

Sapa pun nak manCity nak amek,
jangan ada nama nama Laknatullah kat belakang,
Macam:
Benayoun laknatullah
atau
Sara Benham laknatullah