Rabu, 16 September 2009

Kisah Emosi - Petang Jumaat Yang Blues

lepas solat jumaat biasanya aku akan tidur berjemaah bersama anak dan isteri. memang syok tidur lepas makan nasik tengahari ni. nikmat tidur petang jumaat mungkin satu rahmat yang dibawa balik dari masjid aku rasa. bapak mertua aku selalu pesan. katanya kalau boleh lepas sembahyang kat masjid jangan singah mana-mana, bawak rahmat dari masjid tu terus ke rumah.

z
z
z

" bang bangun makan mee kari " kejut bini aku

dalam jiwa sentimental, dada rasa sedap, hati tak rasa dengki sama mata dan dari jauh dah bau mee kari aku bangun dengan keadaan yang cukup cool, tenang dan relaks.

tengah sedap makan mee kari bini aku bukak drama indonesia namanya Liontin. tiba-tiba dalam satu babak.

" maafkan aku ......(nama orang yang disebutkan itu aku tak ingat)....maafkan aku....... aku minta maaf..... aku terpaksa menolak cinta kamu. maaf kan aku....maafkan aku....jangan kamu cari aku lagi....maafkan aku....aku tidak boleh..maafkan aku..."

suasana jadi senyap. aku berhenti makan mee kari.

hanya esakan tangisan pelakon perempuan itu dengan latar belakang lagu menunggumu dari band peterpan memenuhi ruang suasana dapur.

aku rasa nak menangis masa tu. oh tuhan...

7 ulasan:

terrarosa berkata...

kalu aok menangis pun tak po,
khabo jer mee kari tu pedas,
ala biasa la tu... (bak kata PiPi) - hati tisu

hik3

Pok Li berkata...

bulan puasa ke itu.

Mas berkata...

apsal plak ko rasa nak nangis? compius aku...

meor saiful rizal berkata...

teringat kekaseh lame ke bro..heheeheh


neway
selamat hari raye
maaf zahir batin

al razy berkata...

Awek liontin tu memang bikin gua angau.. hahha

Penanam Sayur berkata...

Selamat Hari Raya

Hashim Zabidi berkata...

AmmoSham, salam...

Selamat hari raya, maaf zahir batin,
Kalau balik Lipis, jangan lupa datang rumah.