Selasa, 1 September 2009

Ramadhan di Tempoyang Part 2/2 (sambung cerita kat bawah)

walaupun mata berat sesangat tapi aku tetap bangun sahur. pagi tu mak aku buat nasik goreng rasanya. aku sendiri tak ingat. tak ingat sebab mungkin pagi tu aku makan nasik sambil tutup mata dan sambil dengar cerita jeman pasal bola semalam. lepas sahur aku nak rileks kejap kat luar. jeman macam cabar aku tidur luar pagi tu. biasanya tidur kat luar memang best giler. oksigen dia lebih sikit.

pagi tu aku terlanjur subuh. sedar-sedar aku rasa macam ada bende kat dalam telinga kiri aku. faking tul, aku bangun lepas tu aku menjerit macam nak rak gila sebab bende tu macam gigi telinga aku. jeman ingat aku kena sawan. so, pagi tu abah aku bawak aku ke bahagian kecemasan Hospital Kuala Lipis.

aku tengok bahagian kecemasan kat sini rileks jee macam tak cemas langsung. cemas dia tak macam cerita ER. ada dalam 20 minit jugak aku berdiri tunggu orang buang binatang yang masuk telinga aku ni. yang ada penolong pegawai perubatan. doktor tak masuk lagi. mungkin sebab hari tu hari sabtu.

orang kerja hospital tu tak dapat nak keluarkan binatang yang masuk telinga aku tu. tapi dia sahkan bahawa bende tu dah mati. aku lega sikit dengar tentang hal tu. balik rumah aku ditenangkan dengan cerita-cerita tentang kawan-kawan yang ada pengalaman masuk bende dalam telinga. katanya bende tu nanti jadi taik telinga.

aku ada janji dengan pp nak pergi shooting gambar pagi ni tapi perangai cam biasa tak menepati janji. kalau dapat tangkap gambar pagi2 kat stesyen keretapi memang syok sebab boleh tengok gelagat orang kat sana. pp aku pikir dia tak bangun lagi so aku tak kisah sangat memandangkan telinga aku ni buat hal.

malam tu melepak sambil tengok bola. amin, mail dan gunx dan siap tunggu kat pahang club. semangat bola diorang ni tak ada langsung. ada ke pilih tempat jauh dari screen. tak pandai langsung nak jaga perasaan peminat bola liverpool.

hal-hal borak lebih kepada hubungan bola dan sokernet, hal padeli, hal-hal tentang kamera dan sekali sekala bercerita tentang hal-hal hantu tempoyang. tapi banyak kepada hal-hal dan skill permainan bola padeli dan pp. masing-masing up diri sendiri. kalau tak pikir gunx ada situ dah lama aku terajang diaorang berdua. perangai cam budak-budak darjah 6.

esok gua balik Terengganu sambil main-main telinga yang sakit. last-last gendang telinga pecah.

ps : kenapa mesti ada hujan petang di tempoyang ketika berbuka puasa sejak dulu lagi? Blues betul

1 ulasan:

Penanam Sayur berkata...

gendang pecah? binatang ape yang masuk bro?