Rabu, 2 September 2009

Hal-hal kamera

ok. gua bab-bab kamera ni memang amatur awalan lagi. dalam bola kalau sesiapa nak jadi jurulatih bola kena ambik kursus awalan jurulatih. lepas tu baru boleh ambik C, B dan A. lepas pas awalan boleh laa nak ambik tahap-tahap lain. dalam persekutuan gua sorang jee yang ada awalan (ayat cam riak..)

bab kamera, ISO, lens, shutter speed, aperture, RAW tak raw, dan bende alah lain semua gua baru belajar. rasa macam fizik pulak kekadang. dah laa masa SPM gua dapat 7 fizik. gua masa kecik memang dah lama tak gam sama kimia dan fizik. tapi sebab gua syok tangkap gambar maka gua study bab ni slow-slow.

so ada beberapa nama dan kawa-kawan seblog yang reti bab-bab kamera ni. antaranya ialah pp, jorji, fahmi fsf, azreen hardcore, gunx, raisyam (adik ipar gua) dan last sekali yang gua baru kenal ialah shaifulnang. so gua rasa sedikit kodi bila orang tanya gua bab-bab kamera. so gua nak mintak maaf laa kalau ada sesapa tanya hal-hal kelebihan kamera canon rebel yang gua pakai. gua tak reti...huhuhu

ps : gua pikir budak-budak sokernet sorang pun tak ada sijil awalan FAM. so cakap-cakap diorang takleh nak pakai sangat dalam hal-hal bola ni.

3 ulasan:

fizzahyahiya berkata...

nota kaki yang last tu seakan mahu mengundang kemarahan pihak-pihak terbabit je.=p

Pipiyapong Abdillah Hamzah berkata...

Woi. Gua dah 4 tahun tunggu lu call suruh datang kursus. Lu buat kerja ke tak ni?

Jorji berkata...

hello! gua ada sijil sama kelas dengan Lim Teong Kim ok!

lu tengok Lim Teong Kim ngajar mana skrg..

gua berlatih kat sokernet jadila..untuk anak bangsa.ketuanan bola dan sebagainya.


pasal kamera..lu shoot je banyak2.. belajar sendiri2 dulu.