Rabu, 30 September 2009

aku baru tahu

ok serius. kesedaran aku lemah sebenarnya. kesedaran tentang hal-hal kerja pun masih lagi dianggap berada dalam tahap separuh baik.

aku tak tahu kemana aku pergi pada 5 Mac 2009. hari tu Kementerian Belia dan Sukan lancarkan Radio Belia di XFM. aku sendiri terhiling-hiling memikirkan hal ni. nampak sangat macam tak cakna hal-hal peringkat negara. masa tu bapak si dafi AF iaitu Datuk Ismail Sabri yang lancarkan radio belia.

ok serius. aku baru tahu hari ni pasal radio belia. kalau boss aku tahu memang aku kena kutuk dalam meeting. aku pun tak pasti sama ada boss-boss aku ada maklum pasal XFM ini sebagai radio belia. aku betul-betul tak ingat.

kalau tak kerana radio IKIM yang sejak dua menjak ni dah macam radio pop islam dan dah ada kata laluan untuk memenangi hadiah mungkin aku tak pasang XFM. aku cadangkan korang kalau nak dengar radio boleh laa layan IKIM sama XFM secara bercampur-campur. kalau nak syok layan satu slot pasal aktiviti-aktiviti masjid setiap petang kalau tak silap aku kat radio IKIM. kalau ada rezeki mungkin boleh dengar aktiviti masjid dan surau orang-orang PAS. rare, bagus dan penuh dengan maklumat.

aku memang puji laa bab2 radio belia ni. sekurang-kurang mat-mat belia 4B, MAYC, dan mat belia yang lain boleh sama-sama masuk radio yang boleh dikatakan sangat indie ni. gua pun kekadang layan syok jugak dengar radio XFM. tapi aku tengok DJ XFM cam suka menjerit. sebab apa aku tak tahu.

ps : aku baru tahu. kalau tak dah lama aku kasi tahu. kira macam gerila radio ni!

power to mat belia!

5 ulasan:

Bobo Brazil berkata...

xfm kurang iklan.

mannmusa berkata...

kami tak hot kami cool

mannmusa berkata...

macam tertinggal sesuatu jer....tertinggal keretapi ke bas....eh terengganu masa ada keretapi..dulu ya lah keretapi bukit besi...

FdausAmad berkata...

hal radio..memang patut la gua tak tahu.

Gen Mayhem berkata...

pek..program manager XFM tu dulu editor piss of mine