Selasa, 15 September 2009

Pengaruh TV di kalangan budak-budak asrama penuh

petang jumaat merupakan satu petang yang heaven bagi kitaorang budak-budak asrama. biasanya lepas jumaat cerita hindustan yang start dalam kul 2.00 mesti di tengok oleh kami. kita orang akan berkumpul depan tv sambil baring-baring. yang perangai cam setan akan baring-baring sambil pegang buku. biasanya diaorang pegang buku teks sejarah tak pun kemahiran hidup. katanya senang nak tidur.

satu petang kitaorang cukup happy pasal Amitabh Bachchan berlakon. biasanya sengih kitaorang dan hal-hal percakapan pasal cerita hindustan ni akan terbawak-bawak sampai khamis minggu depan. petang tu Amitabh Bachchan berlakon dalam cerita yang bertajuk Ajooba.

lepas habis cerita tu seorang budak bernama Nurul Fadli bangun sambil ikat kain pelikat kat belakang kononnya macam superman. sambil cekak pinggang dia berkata-kata dengan penuh semangat.

" mulai sekarang panggil aku Ajooba, ingat Ajooba. nama Nurul Fadli dah tidak digunakan lagi, akulah Ajooba sekarang. "

nasib baik dia anak polis. kalau anak cikgu ke, anak pegawai belia ke, memang aku dah karate kat situ. memang bahaya tv dikalangan budak-budak asrama penuh dan sejak daripada itu aku berjanji nak hantar anak aku masuk sekolah agama.

ps : dengar cerita dia still guna nama tu sampai sekarang. jub, lu memang legend.

3 ulasan:

y@ni3 berkata...

Wuish. Ajooba? Memang legend.

Schalfyzcha berkata...

coppPP.

Budak2 laki pun layan hindustan?

Errr.. ok. *tutup mulut tahan gelak*

j or ji berkata...

nama Nurul seksi apa? :P