Khamis, 3 September 2009

Masihkah ada hari esok untuk Padeli?

" padeli, kau aku rasa macam jadi penganggur dalam 2-3 tahun jugak ni.." gua kasi gentar

" tak ada pek...tak ada pek...aku dah hantar resume kat banyak syarikat ni.." padeli menjawab

" borang spa ada isi tak? ptd mintak tak? " gua kasi semangat

" faking laa ptd. tak panggil aku periksa lagi ni..." padeli menjawab

" ko jadi wartawan cam pp nak? boleh shoot gambar kereta. malam-malam leh main bola.." gua kasi idea.

" pp tanduk bola pun tak reti..ko tak tgk dia main lagi pek..cam gamp..." padeli mengata

" pp terkenal sekarang. satu asia kenal dia. lu taknak jadi cam dia.." gua bakar padeli

" arghh..terkenal laa kononnya...tak kaya gak aku tengok..rambut panjang, badan kurus bai..." sedap padeli mengata.

" habis cam ne, sampai bila ko nak jadi cam ni padeli? simpan jambang ni apa kes? ko nak masuk tabligh? tak pun ko buat master. duduk jadi kutu kat lipis ni cam faking jee..kalau aku ada sedap sikit jadi kutu, ni tak ada orang, pp pun lepak KL. amin pun hujung minggu lepak sarawak. layan mail hari-hari sakit jiwa bai" gua kasi idea lagi sambil mengata kawan-kawan

padeli senyap...

" ko ada mintak kerja dengan kementerian belia dan sukan tak? ada isi borang spa tak? " gua bercakap

" arghhh, faking laa. dulu cakap tak payah suruh aku isi. ini apa cerita. faking aa apek..." padeli marah gua

" gua baru dapat tahu dari ptd kementerian aku yang belia dan sukan bukak untuk semua jurusan kecuali doktor dan jurus silat..." gua balas

" pehhh, betul ke pek? ijazah hutan pun dia terima ke. faking tul...nanti aku isi..."

rupa-rupanya padeli ada cita-cita nak kerja cam gua...

ps: gua bangga sama padeli sebab tolak jadi pelakon. nanti bila dah jadi pelakon lupa daratan sape yang susah?

7 ulasan:

phish berkata...

hak hak hak..pesal semua org ske bahan padeli rr..

Zaini berkata...

ha ha. padeli, padeli. legend betul watak dia.

Pipiyapong berkata...

Padeli memang dah lama jadikan lu idola. Lu je tak sedar.

AMMOSHAM berkata...

arghh..faking laa pp. lu pun jadikan gua idola...sendiri taknak gaku...

iyan berkata...

pundek la king!
ni siapa punya borang penilaian prestasi gua nak isi ni?
padeli ckp lu tanduk bola pun tak reti...
lu pulak ckp padeli tak reti main bola...
musykil gua...

paiseh berkata...

macamana nakbelakon.. sket2 mencarut~

Bobo Brazil berkata...

zoo negara banyak keje kosong