Ahad, 6 September 2009

Pesanan khidmat masyarakat yang dipermainkan oleh Padeli

sebagai orang gomen yang perlu mempunyai pengetahuan luas dalam pelbagai hal, maka salah satu tugas luar biasa gua ialah melayari semua jenis laman web yang ada dalam dunia ni. lebih-lebih lagi laman-laman web yang dipunyai oleh pihak kerajaan, badan berkanun, swasta, politik, yang kelakar, hal ehwal agama dan sebagainya ( tidak termasuk hal-hal orang tak pakai baju dan seluar)

so tiba-tiba gua jumpa iklan ini dalam laman web MARA. sebagai seorang yang baik, prihatin, hensem walaupun obes, jarang-jarang bermasam muka maka gua pun sms kat padeli.

" MARA keluar iklan cikgu mrsm. best mengajar budak pandai ni. lu apply la..."

agak lama selepas tu padeli jawab,

" Malas aku..."

kalau adik gua dah lama kena lempang.

notakaki : kepada orang-orang yang tak ada kerja, gua harap lu orang yang nak kerja cikgu boleh apply kerja ini melalui online dalam laman web mara. lepas apply nak sedap lagi try jumpa YB-YB yang dekat dengan lu orang. mintak-mintak diorang tolong jenguk kat Kementerian Luar Bandar & Wilayah. untuk makluman semua Pengerusi MARA ialah Datuk Idris Jusoh, bekas Menteri Besar Terengganu. Jangan percaya sangat dengan khabar angin pasal hal-hal nak masuk PKR ni. tanya gua dulu...

5 ulasan:

paiseh berkata...

padeli nak kerja apa??

terrarosa berkata...

siapa kata best ngajar kat MRSM ?
opsss lufer ,tak buleh kutuk sedara sesama MARA kikikkiii....
maksud keh , ngajar MRSM atau ngaja sekolah biasa ker, 2-2 ada bebanan kerja masing - masing.

tapi alang2 ada ijazah hutan , mengapa padeli tak jadi Rembo ?

FdausAmad berkata...

apex lu suruh padeli amek lesen jurulatih bola macam lu la..bagi bejenis sket..

Tanpa Nama berkata...

mai la dgr cite jen lak....hehe

Tanpa Nama berkata...

da dengar citer jen dengar citer aku lak.. heh! aku da follow ko secara ko rela @ tak..