Selasa, 4 Ogos 2009

rebel and yell!

EOS 1000d atau Rebel XS yang baru diangkat bukan jenis kamera yang boleh kasi anak buat main. Ini benda yang boleh tahan mahalnya, kekadang aku pikir daripada beli kamera ni baik beli sofa letak kat ruang tamu atau beli set katil tempat tidur. Tak pun simpan duit buat melabur dalam asb.

Kalau tak kerana rosak kamera digital samsung rebel aku mungkin aku tak ada cita-cita nak angkat kamera DSLR. apa kes nak gantung leher kamera kat tengkung. tapi kekadang aku pikir syok jugak ada kamera gantung kat tengkuk ni. nampak cam best dan ada unsur riak sikit-sikit.

sekarang ni gua tengah study sikit-sikit bab cara mengambil gambar pakai kamera ni. susah tu ada sikit-sikit. tapi kalau selalu buat latihan memang tak ada masalah. belajar cara tangkap gambar pakai kamera ni macam hafal sifir 12.

satu hal yang tak syok tentang kamera ni ialah dia besar sangat. nampak tak cool langsung. sebab tu aku pikir kenapa orang letak kat leher. cam peserta kursus lak kekadang tengok.

yang tak cool tentang hal kamera ini ialah hal lens dan flash. bende alah tu mahal tak patut. cina tempat aku beli kamera ni kabo kalau lu ada sen lu tukar flash dulu ma lepas tu baru lu pikir pasal lens. mahal beb. hobi yang mahal dan sebab tu ramai cari makan buat foto kahwin untuk pusing modal beli lens sama flash aku rasa.

sekali lagi aku tegaskan bahawa kamera jenis ni bukan jenis bende yang anak-anak boleh buat barang permainan...

ps: rebel, rebel and yell! Power to the abang-abang and kakak - kakak kamera! Unite and Yell!

2 ulasan:

pu3aan berkata...

ai..nak tuko profesion ke bang sham..??~siti, grup 4, PAC Kemaman~

Jorji berkata...

wahhhhhh!!! welcome to the kelab!
kelab riak2 gantung leher my ass.

wakaka..