Jumaat, 7 Ogos 2009

Padeli


padeli ajak aku pergi konvo dia. jarang-jarang anak melayu ajak orang pergi konvo. padeli la orang pertama dalam dunia ajak aku. kalau kuala terengganu sama serdang selangor tu dekat memang aku pergi meraikan kejayaan padeli tu.

aku cadang pada padeli sambung buat master. aku cakap kat dia musim sekarang musim budak-budak ramai menganggur, kat mydin sana bersepah budak-budak U, tapi dia eksen katanya dah isi borang mintak PTD. kalau aku tak fikir yang tempat dia bercakap tu kawasan UPM aku dah kasi karate satu kali.

sejak dia duduk UPM aku tengok pretasi dia dah cemerlang. dalam team kolej dia kata dia jadi pemain tengah utama kolej. jarang anak lipis jadi pemain tengah utama kolej. Kira hebat laa dan mengagumkan. aku bukan apa, sejak dulu main bola dengan padeli dia antara pemain yang paling senang nak dijaga selain daripada amar. biasanya untuk padeli dan amar aku suruh anak tok penghulu yang baru masuk darjah 6 tu jaga.

sejak jadi mahasiswa aku tgk bahasa yang dia gunakan dah lain. macam ada bentuk sinis pun ada. intelek pun ada laa jugak sikit. perkataan faking dah ganti sama butoh dan gampang. aktiviti-aktiviti yang dia join bukan calang-calang. jarang-jarang anak melayu yang join. setakat jadi fasi, jadi ketua biro, panjat gunung, melawat rumah orang tua, join keluarga angkat dan membersih kawasan kubur dah kira mainan dia. bab tu aku bangga.

ha, tengok laaa kalau rajin ada masa aku turun laa konvo lu padeli. tahniah laa nanti aku kasi bunga via facebook. semoga cita-cita lu untuk berkerja dalam aircond tercapai.

ps: apa cerita padeli telefon persekutuan pakai telefon bilik pensyarah dia? nak selesai macam mana ni?

3 ulasan:

iyan berkata...

padeli oh padeli!
hahaha

Jorji berkata...

kesian padeli..jadi bahan.

fizzahyahiya berkata...

Apalah agaknya dosa si padeli nih.. tp haha.. suka juga baca.