Khamis, 13 Ogos 2009

last gol!

suasana tegang masa tu. 5-5. permainan diteruskan.

sapik baling bola kat aku. macam biasa melekat dan macam biasa aku melepasi padeli. 3 orang pertahanan kat bawah. aku pass bola ke dd. dd cuma merembat tapi dia mengacah sahaja. dia pas bola ke aku balik. amar try ambik bola dari aku. asakan dia kuat. aku pass bola ke sapik balik.

permainan cantik dan ala brazil yang ditunjukkan oleh pasukan aku membuatkan pp panas. pp menjerit kepada padeli supaya memberi tekanan kepada sapik. sapik tenang walaupun padeli berlari sekuat hati kearahnya. bola dd ambik dengan tenang. dd pas ke aku. kami bermain one two. pp tertipu, padeli dan pp saling berlaga antara satu sama lain. amar yang bermain penyerang tadi sudah hilang posisi kerana terpaksa membantu barisan pertahanan. dd jelas bijak berlari antara ketiga-tiga pertahanan tersebut. dd merembat....

....terkena tiang gol. bola melantun pada padeli. padeli membawa bola secara solo. kat bawah hanya tinggal kumprinx dan sapik. sapik menjerit suruh semua turun. semua panik. larian deras padeli telah memasuki kawasan D. padeli pas pada pp. pp cuma merembat dan dihalang oleh kumprinx. bola di kaki amar. amar cuma membuat u turn tapi tak berjaya, gagal sebab lembik. bola dirampas dd. dd cuma pasing aku. tersalah pasing. bola dapat kembali pada padeli, padeli mengacah-gacah aku dan dd. padeli berjaya mengelirukan kami. ada ruang kosong di situ. padeli merembat.....

padeli rembat angin. bola hilang dari bayangan kami. semua terhiling-hiling. arghh, dah malam rupanya..jerit hati ku seraya mengajar padeli menemani ku balik.

bersambung...aku sambung nanti tak pun amar akan sambung, takpun pp atau padeli sendiri..)

ps: ada satu musim kitaorang main dalam keadaan suara azan berkumandang ke udara.

Tiada ulasan: