Sabtu, 18 Jun 2011

Ziela Jalil 4

lepas habis games aku sama pakcik aku pergi makan kat satu kawasan area Kuchai Lama. dalam kereta dia ada 4 orang. 3 sokong Kelantan sama 1 sokong Terengganu. maknanya kat meja makan ada 3 penyokong Kelantan, 1 sokong Terengganu dan aku yang berbelah bahagi nak sokong sape. pakcik kedai itu dia punya istifar panjang tak patut. katanya,

" ni tak gaduh-gaduh kee ni..."

bimbang sangat kalau kedai dia jadi tempat pengaduhan. kat situ juga ada 2-3 table yang semua orang kelantan duduk. aku steady kasi hai.

tengah-tengah duduk dapat pangilan dari set-set Pemuda daerah gua, bunyinya..

" boss, ada mana? mintak tolong sikit. LRT dah habis ni...tak tahu nak balik dengan apa..."

aku jawab,

" lu orang tunggu situ, nanti viva gua datang..."

ada dekat setengah jam jugak gua lepak makan.

disebabkan set-set pemuda ni kawan aku maka semangat tolong orang ni perlu ditanam samaada diaorang ni orang umno, pas, pekida, punk, skinhead, budak rumah murah atau sebagainya. bende-bende ni wajib kena tolong.

dalam perjalanan ke Hotel diaorang di Cititel Express kat area Lorong Haji Taib tu kitaorang bersembang tentang bola, bukit bintang dan jugak peranan anak muda dalam mebangunkan negeri Terengganu. power beb, ini bukan sembang main-main. ini sembang melibatkan pembinaan negara.

sampai kat hotel hajat hatiku nak blah ke rumah pp. tiba-tiba diaorang tanya,

" boss tidur mana? ada bilik kosong ni. marilah, tidur sinilahhh dah kul 3 pagi ni.."

" orait, tapi aku tumpang bilik korang jeelah..tidur sorang-sorang tak berani. nanti datang hantu massage karang..."

malam tu pung-pang-pung-pang ada dekat 5 pagi kitaorang tidur.

semua yang pikir hal-hal negara jenis manusia tidur pukul 5 pagi rupanya...

bersambung

Tiada ulasan: