Sabtu, 18 Jun 2011

Jalil 5

bangun dari tidur matahari sudah terang menerang atas kepala. bangun pagi tu tiada suara ayam tapi dari jauh kedengaran suara-suara gagak berkicau riang.

astaga..subuhku. aku beristifar dalam hati. lantas aku terus pergi mandi dan sambung bersembang entah apa-apa.

sebenarnya salah satu tujuan aku ke Kuala Lumpur selain daripada tengok bola ialah bertemu Jorji. Suka tak suka aku mesti kena jumpa Jorji memandang semangat kapitalisme aku tengah tinggi sekarang ni.

tengah bersiap-siap tiba-tiba kumpulan pemuda ni ajak aku pergi makan.

" mana nak soru? " aku tanya balik

" sentul curry house boss..power...kepada ikan terbaik.."

" lu orang ni memang tahu-tahu saje kegemaran aku selain Bukit Bintang." aku jawab dan lantas kesana.

Makan kepada ikan ini mengingatkan aku kepada sebuah kedai kari Kepala Ikan yang dekat trafik Light Raub. setiap kali pergi KL atau balik dari KL, mesti bertemu dengan Kedai tu. setiap kali bertemu mesti mempunyai cita-cita yang besar untuk makan Kepala Ikan.

tapi rupanya makan kepada ikan yang besar-besar ini tak syok mana. pertama sebab kari tu pedas. kedua kesian pulak tengok kepala ikan yang besar-besar dan kekadang rasa tak sampai hati nak makan.

gampang..aku rasa terliur pulak nak pekena kepala ikan ni.

bersambung

Tiada ulasan: