Selasa, 14 Jun 2011

Road To Bukit Jalil

sebenarnya niat untuk ke Final Piala FA ni ada sikit-sikit dalam hati. perasaan ni berbelah bagi samada nak sokong Terengganu atau Kelantan. Sebab wajib untuk sokong kelantan ialah aku dilahirkan di Kelantan dan boleh dikatakan 95% daripada jumlah hari raya aku sambut di Kelantan.

tapi secara jujurnya aku kena sokong Terengganu. sebab yang pertama ialah aku dah tinggal lebih 10 tahun di Terengganu. Lagipun tiket tengok bola ni Kerajaan Terengganu kasi free. walau bagaimanapun sokongan aku kepada pasukan Pahang, tetap utuh dalam hati sampai bila-bila. sampai bila2 tu tak tahu nak cakap macam mana.

pergi ke Bukit Jalil kali ni memang power. power yang pertama sebab pergi naik Viva. sebenarnya tak ada masalah langsung naik kereta kecik ni pergi jalan-jalan. sebelum ni aku ada kereta kancil. dia punya jimat hanya tokey minyak jee yang tahu. dari Kuala Terengganu ke Kuala Lipis dulu minyak hanya RM30. naik Viva itu hari minyak hanya RM50 pergi.

perjalanan kali ni betul2 rileks. tak ada sesiapa yang paksa nak pergi. dalam kereta ada 6 tiket bola. telefon pp malas nak pergi tengok, telefon stam pun dia tak reti tengok bola. last-last aku telefon adik ipar. power jugak pergi tengok bola dengan adik ipar, bayangkan kalau pergi kelab dangdut dengan adik ipar.

Sampai daerah Kemaman aku berhenti potong rambut. perkara paling utama dan paling bahaya untuk potong rambut pada hari itu ialah budak sekolah ramai giler yang menunggu nak potong rambut. disebabkan waktu makan tengahari maka secara tak langsung ramai budak pergi makan dan sudah menjadi rezeki aku tak menunggu lama.

" abang nak style apa? " tanya mamat tu

" mung ejas style norfarhan mohamad sekali...aku nak gi tengok bola.." aku jawab steady

habis bergunting aku start kereta meneruskan perjalanan. salah satu pengajaran daripada kedai gunting rambut tadi ialah hasrat tengok bola terpaksa ditunda memandangkan ramai budak sekolah gunting rambut. kesimpulannya ialah pergi tengok bola bukan dapat duit.

bersambung

Tiada ulasan: