Khamis, 16 Jun 2011

Road To Bukit Jalil II

Sampai kat R&R Temerluh aku kasi tidur satu kali. Perasaan tidur dalam kereta dia punyai syok macam tidur kat Puduraya masa muda-muda dulu. Dulu kalau nak balik Lipis dari Kulim kena berhenti Puduraya. Bas yang biasanya bertolak dari Kulim@Butterworth dalam pukul 10mlm akan sampai dalam kul 4 hingga 5 pagi. Oleh yang demikian tidur di Puduraya merupakan satu hal yang sangat best. Masa tu bas paling awal bertolak dari Pudu ke Kuala Lipis dalam 830pagi.

agak sedap tidur aku gerak slow-slow sambil pikir kat mana tempat nak tidur. biasanya turun Kl tak jadi masalah sangat nak tidur mana. kalau nak ikut aku ada 2 orang adik yang tinggal kat Subang Jaya sorang dan Putrajaya sorang. adik ipar pun ada sorang kat Subang Jaya. tetapi demi melihat nasib kawan-kawan yang berkenala di Kuala Lumpur maka aku call PP. macam biasa dia orait jee bila aku cakap nak tidur situ. tapi makluman paling best yang aku dapat tahu ialah rumah stam kat Puchong bilik dia ada aircond. pengetahuan macam ni merupakan satu hal yang bawah sikit dari ilmu Fardu Ain.

Perjalanan dari Tol Gombak menuju Bukit Jalil dia punya jem macam gampang. tanpaku sedari perasaan marah kepada jalan, kereta dan juga bapak menteri bermain-main dalam jiwa. namun sepanjang jalan yang jem ni aku lebih banyak melihat kumpulan motor yang pakai baju merah dengan bendera Kelate berbanding mat motor dari Terengganu. aku syak penyokong Kuala Lumpur sokong Kelantan.

Aku pikir pasukan Kuala Lumpur yang dulunya sangat power kena bangkit. Dulu team Kuala Lumpur merupakan satu team bola yang power. Setiap kali Kuala Lumpur jumpa Pahang dulu-dulu hati aku mesti berdebar-debar pasal aura pasukan ni macam Kelantan. dan dari maklumat sulit yang aku ketahui, ramai orang Kelantan sokong team bola Kuala Lumpur dulu. bende ni tak tipu.

bersambung.

Tiada ulasan: