Sabtu, 25 Jun 2011

Sarawak

Dalam perjalanan naik belon ke Sarawak aku rasa kagum sebab aku dah temui satu hal yang sangat baik untuk mengilangkan rasa takut semasa naik kapalterbang. bayangkan dalam ketinggian 30k tu korang kena cirit birit. itu perasaan 'seronak' apabila perasaan takut di kedudukan yang tinggi dapat dihilangkan dengan memikirkan bilakah lagi perut akan terus memulas.

Sampai Sarawak aku rasa kagum. Pertama keadaan Bandaraya Kuching yang sangat bersih. ini sangat berbeza dengan Bandaraya Kota Kinabalu yang tidaklah terlalu bersih. Sebenarnya banyak juga ibu-ibu negeri yang kurang bersih. Contoh paling dekat ialah Bandar Kuala Lipis. Sebagai bekas ibu negeri Bandar Kuala Lipis gagal menunjukkan ianya sebagai sebuah bekas ibu negeri yang bersih. contoh paling dekat ialah Central Point Lipis. Bangunan itu sangat selekeh dan kotor.

orait. aku tak cukup tidur lagi ni. aku rasa ni kes banyak sangat cuba Kek Lapis Sarawak. Gambir Sarawak tak cuba lagi. Buat masa sekarang gigi-gigi yang berlubang nampaknya masih lagi tidak memerlukan gambir-gambir ini.

bersambung

Tiada ulasan: