Selasa, 28 Jun 2011

SMS dari Adik Kepada Abangnya

tadi tengah gua sibuk entah apa-apa dengan urusan dunia tiba-tiba gua dapat SMS dari adik gua yang tengah berpantang kat Tempoyang.

Bunyinya,

" oit, jery ni buat hal xnk pg skolah..bg mcm2 excuse..sakit tekakla, buku skolah ilangla, jatuh motorla..mg ni xpg2 lg..mgu lps 1hari je pg..tiap2 mlm kuar balik 2-3pg..pls advise.."


petang dekat dengan pukul 6 gua masih lagi tak tahu nak jawab apa.

paling power gua akan jawab,

" besham dulu malas macam tu jugak, tapi boleh jugak kerja kerajaan.."

paling akademik gua jawab,

" kita kena tanya dia dari hati ke hati...apa masalahnya...boleh tak awak guna perkataan bahasa melayu yang betul? awak merosakkan bahasa jee..."

paling agama gua jawab,

" kita kena buat sembahyang hajat lepas tu kita berdoa pada tuhan semoga hatinya terbukak pergi sekolah..."

paling tak bertanggungjawab gua boleh jawab,

" ala biar laa..dia dah besar panjang, nak jadi rokes laa tu. rokes pun sekarang ni sekali show dekat 3-4 ribu. itu pun 4-5 lagu jee...biar laa..."

gua rasa paling power gua akan jawab,

" awak nasihat dulu, kalau 3-4 kali tak dengar cakap, balik lipis nanti aku pukul dia..."

jawapan last paling power...

Tiada ulasan: