Isnin, 3 Januari 2011

untuk persekutuan

mari kita berfikir secara serius tentang beberapa hal penting dalam hidup kita. lupakan sebentar tentang penyelewengan kapitalisme dan juga tentang kegagalan komunisme dalam menjadikan kehidupan manusia itu lebih sempurna. Idealogi merupakan satu perkata yang menjengkelkan dan semua idea-idea manusia yang menjadi anutan hidup bersistem adalah ass. itu satu realiti. sebagai contoh dunia tidak akan senyap selagi patriotisme itu masih berada didalam hati manusia.

ini bukan tentang idealogi atau satu idealisme. ini tentang latarbelakang. suasana sekeliling yang perlu digambarkan dengan jelas. satu hal sistem sosial yang perlu di ceritakan dengan penuh keindahan. suasana dan keadaan merupakan satu hal yang sangat penting.

ingat ini untuk semua orang dalam persekutuan. ini merupakan satu amaran kepada pp, amin, mail, stam, amar dan hilman. jika mahu menulis pastikan suasanan dan keadaan itu digambar dengan betul dan dengan menggunakan bahasa yang indah. pastikan betul. pastikan kampung tempoyang itu digambar dengan keadaan yang paling cool sekali.

pastikan hal seperti perbalahan antara tok pat dengan orang PAS Tempoyang tidak diceritakan dalam keadaan menyebelahi orang PAS. jangan cerita pasal orang PAS tampal poster kat luar masjid tempoyang itu diceritakan dengan betul. kasi tipu sikit. biarkan suasana menjadi panas.

latar belakang dalam sebuah penulisan adalah penting. cerita tanpa sebuah latar belakang merupakan satu hal yang boleh digambarkan sebagai satu idealogi yang menyesatkan umat manusia. sains politik dan sosiologi boleh pergi mati.

kejayaan dalam kehidupan manusia ialah apabila kita berjaya memanupulasikan sebuah tragedi dalam kehidupan dan dapat membuat untung darinya. bravo amerika!!

1 ulasan:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

pas kampung gua masuk book tak