Selasa, 25 Januari 2011

Masa, Filem dan Buku

bukan untuk meninggi diri, bukan untuk menunjuk, bukan untuk mengUJUBkan diri dan bukan untuk membanggakan diri. aku cuma nak memaklumkan tentang beberapa perkara yang serius untuk kita kongsi bersama.

kat rumah aku ada 35 buah buku yang tidak habis dibaca, 23 keping dvd yang belum ditengok, 20 cerita dalam hard disk yang belum juga disentuh, 350 lagu untuk dikaji, 5 minyak angin yang belum dicuba dan berkeping atau berbotol ubat gastrik yang dimakan secara bercampur-campur.

aku start tengok raja lawak 5 selepas minggu ketiga dan juara Kamilah Bintang dalam Astro Ceria aku masih tak tahu siapa yang menang.

so aku anggap diri aku jenis manusia yang agak ketinggalan bas dan kekadang seperti manusia yang lemah fikirannya. manusia yang lemah fikirannya adalah manusia yang gagal untuk menjadi aset-aset berguna dalam setiap revolusi.

mencuri kata-kata dari abang tukartiup. solut pada anak muda yang menghabiskan masa untuk menonton dan membaca filem! solut pada anak muda yang membaca buku! solut pada anak muda yang tidak membuang sampah merata-rata! solut pada anak-anak muda di Tunisia! solut pada penentang kapitalisme! solut kepada anak muda yang menentang ketidakadilan! solut kepada anak muda yang sedang bikin zine pada masa sekarang! solut pada anak muda yang bangun malam dah mengaji Quran! solut pada anak muda yang berani!

Solut pada anak muda yang membaca blog ini! solut!

4 ulasan:

Unknown berkata...

"Solut pada anak muda yang membaca blog ini! solut! "

yang last ni aku solut kat diri sendiri sebab baca blog kau...

thanx

Penanam Sayur berkata...

alhamdulillah saya masih muda dan membaca blog ini.

Adam Ruslan berkata...

Dah masa bila nak tengok filem & baca buku. Sibuk jaga anak-anak lagi.

Bijen M. berkata...

Tiba-tiba gua dapat solut baca blog ni.
Hueh hueh hueh.