Selasa, 20 Oktober 2009

negara jahanam kerana manusia obes!

kerisauan tun mahathir tentang masalah obesiti yang melanda negara sebenarnya amat disokong sangat oleh aku. ini semua salah liberalisasi pemakanan yang melanda negara. open house mesti ada sate. kalau tak ada sate memang kodi sangat orang yang buat open house tu. mana-mana menteri yang tak buat sate masa open house senang-senang orang cakap YB cap ayam.

mahathir bercakap betul kali ni. sebab tu aku sayang sangat kat dia. sayang aku pada mahathir kerana dia telah meliberalisasikan pendidikan satu ketika dulu. orang melayu kaya kerana liberalisasi pendidikan bawah mahathir. semua orang boleh buat kolej. semua orang boleh buat instituti pendidikan. walaupun dapat gred 3 atau 4 dalam spm diorang semua boleh masuk universiti.

sebab tu kat mydin ramai tukang wang dan tukang susun barang ada ijazah belaka. paling koman ada diploma. musim sekarang siapa tak ada diploma memang kodi giler. tak percaya try tanya budak-budak yang kerja KFC sekarang. silap-silap yang tengah buat ayam goreng tu ada ijazah dalam bioteknologi kimia.

susahlah manusia obes. jangan kamu tangisi kejadian kamu. kegemukan kamu adalah beban bagi kerajaan. kamu tidak biasa mempertahankan negara. aku benci kamu manusia obes. kamu menjahanamkan negara. kamu merugikan negara. ramai pemimpin dan bekas pemimpin sedih dengan kamu. kamu hanya mengembirakan pakcik-pakcik restoran sahaja.

bersenamlah semua!

ps: www.unamerican.com ( sejak kenal internet pada tahun 1997, inilah laman web yang aku tengok sampai sekarang. yeah, power to the sticker!)

1 ulasan:

Huzaiba berkata...

taksub benar kau dgn perhimpunan tu