Isnin, 12 Oktober 2009

Kelas Menari

ok serius. ok serius. ok serius. sepanjang aku belajar kelas menari aku serius tak pernah dengar pasal tarian pendet. cikgu menari aku pun tak pernah ajar pasal tarian ni.

persoalannya adakah mamat punggung hitam yang membuat iklan perlancongan ini sakit otak? adakah orang gomen yang kerja dalam bab-bab perlancongan tak tengok iklan ini? adakah kerana ura-ura mengatakan bonus tak ada dalam bajet 2010 tahun ni menyebabkan orang gomen tak serius dalam hal-hal ini? adakah kerana terlalu banyak pilihanraya? adakah kerana satu jari yang menunjuk orang tapi empat jari yang menunjuk diri sendiri menjadi punca kepada hal ini? kenapa orang-orang discovery channel tak merujuk kepada orang-orang malaysia? adakah discovery channel dah cukup cerdik dalam hal ini? adakah discovery channel merupakan agen yahudi untuk memecahkan belahkan kehidupan rakyat di Nusantara lalu mereka dapat menempatkan askar-askar perang di kawasan ini dan seterusnya dapat mengepung negara china dari arah nusantara?

adakah mereka mengikut perangai james brooke yang menulis kepada ratu england satu masa dulu dan menuduh orang-orang melayu sebagai bapak-bapak lanun dan penganas dan menghalang usaha Inggeris untuk ke Kota Batu di China? dan tiba-tiba james brooke menjadi rajah sarawak. adakah boss discovery channel ini mahu menjadi raja? adakah ini satu konspirasi antarabangsa untuk memecahkan nusantara raya lalu menghalalkan pembunuhan sesama rumpun? mengapa jose rizal berbangga dengan darah melayunya? mengapa isa samad boleh menang?

mengapa kelas menari aku naik yurannya selepas isu tarian pendet?

3 ulasan:

mannmusa berkata...

persoalan bercampur macam masak dalca....dari yuran kelas tari..jenis taran..sampai konpirasi yahudi..berkecamuk dalam litar fikir kawan aku ni.....banyak sangat benda nak kena pk...sampai akirnya semua terluah tp satu pun tak terbela.....TSIS menang di Bagan Pinang...apakah refleksinya pada perjuangan....

♥ayudeadwish♥ berkata...

ko amik klas menari ape nih...?

Bobo Brazil berkata...

kelas menari bro? apsal aku terbayang balet???