Rabu, 28 Oktober 2009

ammo poto

salah satu bende larangan yang mak aku tak kasi aku pegang masa kecik ialah kamera. katanya aku selalu ambik gambar mengarut dan membazirkan filem. ada satu musim kat flat tempoyang aku telah mendatangkan kemarahan mak aku dengan menangkap gambar burung yang sedang terbang, bas pakcik mie, try zoom pokok getak kat belakang rumah, ambik gambar rumah kakak kumari, ambik gambar siku aku, kasut sekolah yang telah dikapurkan dan sebagainya. sampai hari ni kalau dia tengok aku pegang kamera hal-hal macam tu yang selalu di ungkitkannya.

aku memang gemar tangkap gambar. tapi sebab kamera yang gantung kat leher ni mahal sangat dan harganya boleh beli motor maka baik aku beli motor. tapi bersyukurlah pada tuhan kerana minat-minat anak muda dan tua tentang kamera gantung kat leher ni semakin ramai maka secara tak langsung kamera ni dah semakin murah. terima kasih kepada keprihatinan kapitalis dalam hal ini.

tapi kamera dslr bukan jenis kamera yang boleh buat main-main. ini semua tentang fizik. ini semua tentang cahaya. dulu cikgu fizik aku kata cahaya ini bergerak lurus, tapi ada cikgu matematik kata cahaya ni bengkok sikit. wtf! disebabkan masa spm fizik aku dapat 7, maka 2 bulan pertama menggunakan kamera gantung leher ni aku cukup cool dengan mode auto. tapi lepas belajar sedikit sebanyak dengan internet diselang seli dengan laman web kat ning.com maka sekarang aku tengah ambik gambar dalam mode AV.

ok. malas dah nak cerita. nanti sambung dengan gambar model-model aku.

ps: terpegaruh dengan adegan gambar bercakap lakonan ibrahim pendek. cerita bende entah...bujang lapok ke apa...

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kamera lu pakai baii