Khamis, 21 Januari 2010

mari berbengkel

gua gelak giler. geli hati pun ada. sedih pun ada sikit-sikit. mula-mula gua nak tulis style gelak abang tukar tiub. tapi gua takut gelak gua tak ikhlas. tapi gua tetap gelak jugak.

dulu kalau gua tahu zine dapat sambutan hangat gua akan bikin satu bengkel. gua yakin semua penulis zine satu malaysia akan datang. nama bengkel yang gua akan buat nanti namanya seminar 2 hari menulis zine.

gua akan terangkan macam mana nak buat interview dengan band dan juga dengan penulis zine sendiri. yang penting gua akan ajar macam mana nak interview band kampung dan macam mana nak interview band yang sign sama rock star label. lepas tu gua akan ajar macam mana nak buat zine punk rock, zine hardcore, zine skinhead, zine emo hardcore dan zine sxe hidup-segan-mati-tak-mahu.

gua yakin penulis zine satu malaysia akan datang jika gua jemput otai-otai zine macam abang voltex, abang bio.material, abang blasting concept, abang heartcore dan jugak abang hilangpunca. lepas tu gua akan letak kat flyers gua satu bende yang penulis-penulis zine tunggu-tunggu iaitu " 100 fakta-fakta menarik menulis zine" atau " rahsia-rahsia untuk menulis zine dengan baik dan macam mana untuk popular untuk tulis zine"

last sekali gua akan buat pertandingan menulis zine dan pengerusi JKKK Kg gua akan kasi hadiah sape yang menang. untuk memastikan semua penulis zine dapat makan tengahari sama minum petang maka gua akan ambik sedikit bayaran iaitu RM60 untuk kasi sama makcik-makcik KRT taman tempoyang buat makan dan minum.

oh ya lupa. sebab kita semua punk rocker maka gua akan buat sedikit party dan gua namakan sebagai "ZineParty". amacam?

Kahkahkahkahkahahakakaka.........zine party?...................kahakahkahkahakah

kakakahkahakahakahakhha...........comman sense dah mati.........kahkahkahkahkahkah

kahkahkahkahkahkahkah...........mamat punk rock yang terlibat......kahkahkahakahakahakha

kahkahakahakahakahakah........mamat indie?....ada bands marah kerajaan?....kahkahakahakaha

kahkahakahakahakaha...............mamat belia 5B(M) tak terlibat keee?..............kahkahkahkah

kahkahkahkahakhakha..............buat zine cari makan?............kahkahkahkahkahakahklah.

3 ulasan:

Rahimin Idris berkata...

woi! ni nak membakar gayanya lu ni apek.

terrarosa berkata...

dan sebenarnya.... (sedap pula mulakan ayat dengan lagu Yuna rupanya keh keh keh)

kalu keh tak jumpa pipi, keh tak tahu pom gapo dio zine ni,

serius....

Jorji berkata...

kutuk tak hengat!