Rabu, 27 Januari 2010

Hardcore is the feeling artzine

Another artzine, or ‘artwork zine’ as written on the front page of it, is ‘Hardcore is a Feeling’ which came out in the same year from Kuala Lipis, Pahang. For this one, the artworks are associated with the artist’s name, wordings, expressions and also dialogues. It was done by Hisham and Huzaiba with contributions from friends. - nizang

rasa macam sedih pulak bila baca tulisan nizang tentang scene zine kat malaysia. lebih-lebih lagi tentang artzine hardcore yang dibuat bersama huzaiba dan kawan-kawan yang lain pada tahun 2000. huzaiba paling lawa lukis, aku nombor 2, stam nombor 3 dan pp nombor last sekali.

sebab kedudukan lawa melukis aku nombor 2 maka tahun lepas aku ada cadang nak buat reunion artzine hardcore ni. tapi cam hampas, hangat-hangat taik ayam. mungkin semua dah tak hardcore dan semua dah tak cool. paling cool sekarang aku tengok dd je. dia kerja gomen dan banyak masa mengorat kerani-kerani.

paling aku rasa cemas ada seorang mamat nama Dan Bucks dari amerika hantar satu dollar amerika dan satu lukisannya yang bertajuk ' Wage-Slave'. aku rasa aku simpan lagi lukisan mamat tu. satu dollar amerika yang mamat tu kasi aku dah buat belanja kawan-kawan makan roti canai hameed rasanya.

sebab tu aku nak buat balik artzine ni. sesiapa yang nak menyumbang lukisan sila kasi tahu aku takpun pada pp. ini projek serius. kalau jadi 1 Mei 2010 kitaorang nak keluarkan. kalau korang taknak hantar pun takpe, anak aku damia dah pandai melukis nampaknya.

hardcoreman of the world, unite and take over!

5 ulasan:

Rahimin Idris berkata...

aku lukis pokok sawit boleh a.

Maryam berkata...

orang lidi pun failed, takleh a nak cuba2... huhu

Ismail Othman berkata...

setuju.

Tanpa Nama berkata...

aku rindukan pen teknikal, dimana ya

Jorji berkata...

menarik!