Jumaat, 25 Jun 2010

menjual peti sejuk kepada orang eskimo

selepas italy kalah gua rasa sedih. hubungan gua dengan italy sebenarnya ngam. nenek sepupu kepada belah moyang tokki ayah de gua merupakan orang italy. gua rasa nak lempang diri sendiri ada sekarang.

nampak gayanya start tahun depan liga malaysia kena bukak untuk pemain import. kalau bukak ramai pemain italy akan datang malaysia. orang italy pun ramai ada kat pulau redang. ada satu minah italy yang aku tahu ada sorang tu selalu datang pulau redang. cakap malaysia macam melayu baru. kelas!

gua juga pikir pemain-pemain bola malaysia boleh start berhijrah pergi new zealand. meriahkan liga sana. dulu masa 4-5 tahun lepas gua tengok malaysia banyak buat perlawanan persahabatan sama new zealand. gua pikir kalau kita kasi up sikit pemain bola kita mungkin kita boleh masuk world cup.

sebenarnya hubungan gua sama new zealand 5 tahun lepas amat kacip. itu pun sebab masa tu bini gua pergi satu interview untuk jadi tenaga pengajar uitm. kalau dapat interview orang mara kata dia nak hantar bini gua pergi new zealand. 2 minggu sebelum bini gua pergi interview gua study habis pasal new zealand. tapi sayang bini gua tak dapat. frust menonggeng gak gua masa tu. gua baru pikir nak jadi geng gunung new zealand.

orang new zealand dah reti main bola. gua pikir nak apply main bola untuk kelab kat sana. gua pikir pemain italy mungkin ramai hijrah kat new zealand. cari ketenangan kata pirlo.

Tiada ulasan: