Selasa, 8 Disember 2009

Kutu jadi jadi rock star wei!

sekarang gua tengok budak-budak persekutuan hala dia macam nak jadi rock star. sifat rock star tu memang tengah semangat dalam jiwa diorang sekarang. gua sebenarnya tak dengki. dalam jiwa ni tak ada langsung semangat dengki kat kawan-kawan.

gua tengok ada segelintir daripada budak-budak persekutuan ni dah macam dipergunakan oleh sesetengah pihak dan individu atas nama seni. seni apa entah. seni taik kucing ada laa. ada seorang mamat tu disebabkan blog dia meletup tiba-tiba orang seni mana entah lantik dia jadi pelakon. bakat berlakon dah laa tak ada. suara pulak dah laa tak sedap. buat malu persekutuan.

bakat menulis sepatutnya dibuat terus jadi penulis, jangan mengada-gada nak jadi pelakon. biar keluar beberapa karya agung. yang beberapa mamat lagi dok ikut nak berlakon tu nak buat apa? korang nak jadi henry rollins ke apa? cd black coffee blues yang aku selalu duk dengar dulu pun aku dah buang kat pantai terengganu. sakit telinga dengar.

ye, gua tahu lu orang semua nak jadi henry rollins. nak menulis, buat lirik lagu, jadi artis spoken word, dj radio dan pelakon. tapi lu orang jangan sampai dipergunakan. menjual nama perkutuan atau tempoyang chaos crew merupakan satu kezaliman kepada kutu-kutu yang true macam gua.

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ko ni kutu taknak maju. sampai ke tua la jadi kutu.

Rembo berkata...

marah betul ko sham.

terrarosa berkata...

:.:/*..^ ".:/.^ :^*: :/\,"

- Predator(1987)

Sarip Berbatov berkata...

gua betul2 rock star apek..rock star x kawen...

Gen Mayhem berkata...

Jiwa Hardcore kau mcm dulu2 la pek.
Outspoken abis. Apa kata kau tubuhkan band ala-ala Hatebreed, Earth Crisis, Terror. Dapat marah puas-puas. haha

Pipiyapong Abdillah Hamzah berkata...

Entri macacm cilake. Dah laa kuat makan rasuah.

Ismail Othman berkata...

aku kerja cuci tandas dah 5 tahun. true ke tak ni? kehekehekeh.

FdausAmad berkata...

panas betul entry lu ni..

true berkata...

macam mana nak jadi true rock star?