Rabu, 30 Disember 2009

arah blog


1. hari tu ada seorang junior aku mintak tolong. katanya dia nak buat blog. dia mintak aku suruh kasi nama sedap-sedap dan menarik supaya ramai orang baca blog dia nanti. aku pun tanya dia apa tujuan dia buat blog. dia kata nak mempromosikan kisah hidup sihat. dia juga nak menceritakan kisah dia masa muda-muda dulu. lepas tu aku kasi tahu dia yang aku pun tak tahu apa tujuan aku tulis blog.

2. aku tengok semua benda nak jadi rock star. tulis blog nak jadi rockstar, pegang kamera gantung pun dah macam rock star, isap rokok pun dah macam rock star, pergi mancing macam rock star, bela ikan macam rock star, lepak kedai mamak pun dah macam rock star. aku sekarang tengah pikir untuk kumpul setem. dengar cerita kumpul setem jee tak macam rock star.

3. realitinya aku sendiri tak tahu kenapa aku tulis blog sekarang. mungkin aku suka menulis dan kemungkinan besar sebab kawan-kawan persekutuan yang lain menulis blog macam pp, amin sama amar. padeli dia poser sikit. otak dia berkembang lambat sikit. lepas dia tengok pp dah popular dengan blog dia maka dia pun nak buat blog.

4. nampaknya ahli-ahli persekutuan dah berkembang maju. amin dah kahwin dan kerja dengan gomen, hidup penuh dengan buku-buku. amar pulak belajar tak habis-habis tapi dia banyak belajar tentang hidup KL. harap dia tak fak merata. blog pun tak pernah nak update, pemikiran trendy dan suka melepaskan batuk ditangga. pp pulak nampaknya dah sedar dalam hidup dia. budaya malas bekerja dan suka meniru masa periksa menjadikan dia rajin belajar sekarang. dari sms yang aku terima dari padeli katanya pp ambik bidang penulisan, nak jadi razak mohyaidee katanya. padeli pun dah maju, ijazah dah habis. dah kerja gomen dan pandai mengarah kerani-kerani buat kerja. ego ada sikit lagi sekarang. tapi main bola aku dengar masih ditahap lama. satu lagi perangai macam celaka blog tak update sekarang. cam ass.

5. arah blog ni tetap sama. tulis apa yang rasa nak tulis. menulislah jika korang ingin menulis. jika korang menulis untuk dapat komen yang banyak maka takpayah laa menulis. buang masa, sebab korang akan kecewa jika takada orang yang memberikan komen kepada penulisan korang. kalau betul minat menulis kenapa perlu kecewa?

6. tikus-tikus atas siling rumah betul-betul memainkan perasaan aku sekarang. mereka berlari kegembiraan. terbaru dengar cerita, tupai pun ada kat siling rumah ni.

7. this is kg sekati!

Tiada ulasan: