Rabu, 21 September 2011

Rokok Hospital

Semalam masa aku pergi hospital aku ada jumpa 4-5 orang budak budak MRSM Kuala Berang sedang menunggu untuk membuat pemeriksaan doktor. Yang paling power semua muka sihat. Nak kata sakit nampak semua jenis boleh bergurau sambil tunggu doktor.

Tiba tiba aku teringatkan kenangan sedap pergi hospital Kulim masa belajar dulu. Sebagai sebuah pusat pengajian yang bertarap antarabangsa tidak boleh dinafikan bahawa mrsm penyediaan pengangkutan van untuk pergi hospital pada waktu pagi dan petang. Selalunya dengan berkat kerjasama kawan kawan sekelas dan wajah menipu dan muka kesian kepada kerani sekolah maka secara auto aku akan pergi hospital dengan jayanya.

Sebenarnya tujuan utama outing hospital ni adakah disebabkan bekalan rokok telah habis. Biasanya aku akan pergi pada hari hari isni tak pun rabu. Kedudukan hospital kulim dengan kedai makan yang menjual rokok adalah dekat sekali. Kekadang dengan steadynya ada 2-3 rokok yang berjaya diseludupi.

Sehubungan dengan itu aku dengan tegasnya mencadangkan kepada pihak pengurusan sekolah untuk menyediakan seorang pegawal keselamatan pangkat kapten dan seorang guru gred 44 untuk mengiringi pemergian pelajar pelajar sakit ke hospital. Ini bertujuan mengelakkan kejadian yang tidak di ingini berulang seperti penyeludupan rokok dan dating dalam van maktab..

Tiada ulasan: