Jumaat, 30 September 2011

Gua OK

Gua sekarang berada di hospital besar Nur Zahirah Terengganu. Sebagai generasi ulul albab hubungan gua dengan hospital kerajaan sebenarnya amat baik. Bagi gua mengswatakan sistem kesihatan merupakan satu hal yang tidak boleh dikompromi. Ini adalah tanggungjawab kerajaan. Sebab tu gua tolak anarchy. Hanya yang banggang simpul otak dan pikir pendek jee terima anarchy.

Ok. Ni 1st time gua masuk wad. Paling power gua tak cerita hal ni kat sesape. Cuma orang orang yang call gua dan cari gua jee gua cerita. Yang lain takpe. Sebenarnya tidur kat wad marhain ni sedap jugak. Kat sini gua dapati bahawa kita perlu berkahwin dan mempunyai anak yang ramai. Paling power anak tu ok dan sedar besarnya tanggungjawab anak kepada orang tuanya.

Contoh paling sedap pagi tadi. Seorang anak yang bekerja sebagai orang gomen mintak ayahnya ditukarkan ke wad yang lebih sedap. Gua bangga dengan mamat tu. Paling sayu gua tengok tadi seorang mak tengah tunggu anaknya yang sedang sakit. Mengalir jugak air mata gua dalam hati. Tapi yang paling power gua tengok layanan abang polis dan abang penjara terhadap mamat-mamat penjara yang sakit.

Kerajaan malaysia tak power lagi ke apa?

1 ulasan:

Dekna berkata...

get well soon senior !