Khamis, 28 Oktober 2010

Jamilah Othman

siapa jamilah othman? adakah jamilah othman ini 'bekeng' orangnya? adakah garang macam singa? adakah dia terer menggunakan bahasa intelektual dalam kehidupannya? aku harap dia steady dan tabah dalam menjalani hidup sebagai orang intelektual.

jamilah othman adalah bakal penyelia aku dalam hal-hal belajar selepas ni. ini kali kedua aku sambung belajar selepas mengagalkan diri sendiri masa belajar kat udm itu hari. udm pun satu hal, mula-mula nama universiti darul iman. tiba-tiba dah tukar kepada universiti sultan zainal abidin (uniza). jatidiri selalu berubah-ubah.

sebenarnya malu jugak nak bercakap pasal hal belajar ni. ramai kawan-kawan ingat aku dah habis buat master. maklumlah dah lama. tapi yang lepas tu biarlah lepas, yang akan datang ini kita akan hadapi dengan gembira. so aku beritahu sekarang yang aku dah berhenti belajar dah dekat setahun. sebab apa itu kita cerita kat kedai kopi.

so sekarang ni aku akan kembali ke upm. universiti putra malaysia. masa aku mula-mula masuk dulu aku sempat dapat tanda nama sebagai pelajar universiti pertanian malaysia. aku sebenarnya hairan sama mahathir. nama pertanian dan sedap-sedap dia tukar kepada putra. kononnya nak kasi sedap macam putrajaya. bagi aku nama pertanian tu dah gempak. apa kejadahnya nama putra itu dengan pertanian. masa mula-mula dulu aku ingat putra tu nama baru bagi pertanian.

tapi yang tak bestnya yuran dia agak mahal. nak menuju serdang jalan sesak. udara tak berapa bersih, minda pelajar melayu sana lesu dan komuter selalu penuh. dari terengganu nak pergi sana mungkin agak jauh. hubungan dengan kapalterbang dah tak semakin gam yang paling penting kalau dah start belajar ni maka aku dah kena start baca buku.

notakaki : jual kereta untuk sambung belajar sedap gak bunyinya ni.

Tiada ulasan: