Khamis, 21 Oktober 2010

Bola Piala Malaya

tahun lepas ada gossip cerita bahawa N9 telah dimenangkan sebagai juara Piala Malaysia sebab untuk memberi hadiah kepada raja baru mereka. cerita ini tersebar luas di telinga para peminat bola kelantan. sebab tak ada bukti maka apakejadahnya kalau hal ini diperbesarkan.

tahun ni kelantan sama johor dapat sultan baru. kalau jadi kelantan lawan sama johor masa final ini tahun maka perlawanan final ini betul-betul satu hadiah kepada sultan baru. siapakah yang menang? benarkan tokey stadium akan untung sedap sebab stadium sentiasa penuh apabila melibatkan peminat kelantan? apakah hubungan politik dengan bola dan apakah peranan bolasepak dalam setiap peti undi dalam pilihanraya?

benarkah pilihan jalan raya lebih bermakna dari pilihanraya? benarkah ada gossip mengatakan bahawa ada calon orang asli dalam pilihanraya galas pada hari ni? jika orang asli tu memang maka beliau akan mencatat sejarah sebagai wakil rakyat orang asli mungkin yang pertama di semanjung tanah malaya. jika ini benar maka mungkin ramai para kontraktor orang asli yang akan berjaya dalam hidup mereka.

dunia ini semakin cemerlang, gemilang dan terbilang.

Tiada ulasan: