Ahad, 18 Julai 2010

gig merdeka

" zeba..." aku sape zaiba macam zaiba ni awek aku.

" bende pek? " zeba jawab acuh tak acuh. mamat ni kekadang moody cam awek datang bulan.

" gig merdeka ni kita nak pergi tak? ramai dah budak-budak ajak ni. wakil hardcore lipis tak ada ni." aku duduk depan kaunter tempat zeba kerja sambil tengok anak dara mat rani.

" jomlah " zeba jawab simple, padu dan menyengat. yang menyengat tu aku tak tahu nape.

aku diam.

pandang dinding.

sekali sekala batuk perlahan-lahan.

batuk tu bukan batuk berpenyakit tapi batuk keluar toksid dalam badan.

" aku tak ada sen ni zeba. duit tak ada langsung ni." aku jawab hiba. masa jawab tu aku tak pandang muka zeba.

zeba senyap.

" sekarang ni pun ada 4 ringgit jee ni. 2 ringgit main internet. 2 ringgit karang makan cendol sama goreng pisang. nak pergi macam mana ni aku tak tahu. aku dah kira jatuh miskin sekarang." aku tambah kasi sedih.

zeba senyap lagi.

aku pandang anak dara mat rani. dia dah blah. pergi makan kot.

" takpelah pek. aku belanja. kalau tak cukup kita telefon rodong ke kat temerluh. takkan wan takleh belanja kot " zeba kasi semangat.

aku bangun lega sambil kenyit mata kat zeba.

" aku nak pc no 3. kalau mat rani datang kau cover lah aku. "

tanpa rasa berdosa aku bukak laman web pondok puteri dan bayar 2 ringgit untuk 3 jam.

Tiada ulasan: