Rabu, 7 Januari 2009

si ayah dan sebuah catatan merah..


C
E
L
A
K
A

KAU

IS
RA
EL!

kata aku bila,

tiga tubuh comel terbujur kaku,

haru, aku terpaku,

kaca mataku pedih dan jernih,

melihat,

seorang ayah meraung hiba,

apa dosa mereka?

hingga senjata-senjata moden buatan amerikana,

menembus badan-badan comel mereka,

yang semalamnya berlari riang sambil bermain patung mainan,

atau tidur berpelukan kerana takutkan letupan.

jiwa mana yang tak terlintas rasa sedih,

melihat wajah pilu seorang ayah meratapi,

si along, si angah dan si bongsu kurnia ilahi...

bagaimana jika aku si ayah itu?

dan anak-anakku terbaring kaku?

pasti sumpah seranah, ratapan dan kesedihan

menghiasi ruang-ruang hidupku.


durian burung,
4:10 pagi

4 ulasan:

makwe joni berkata...

ISRAEL..MAKHLUK YG PALING X LAYAK DIBERI PELUANG UNTUK MENAPAK KAT BUMI NI..AKU DOA-DOA AKU SEMPAT TGK KEHANCURAN DIORANG JE..

benludin berkata...

jom baling kasut kat deme teh

en_me berkata...

nyamfahhhh.. kannns

Jorji berkata...

aku hilang kata-kata.