Rabu, 21 Januari 2009

aku pembunuh upahan beringin tua dipinggir sebuah bandaraya...

awal tahun 2009 aku ada azam yang lama yang perlu dibarukan.

MEMBACA BUKU!

aku buat tanda seru sebab aku memang serius nak membaca buku. aku dah nak layan facebook sikit-sikit, layan utusan malaysia secara tak serius, main fm2009 secara slow-slow dan menonton bola sambil lewa.

aku memang serius nak baca buku.

so satu hari aku ada singgah kat book garden USM kat dalam UDM. aku pun hairan sama USM. sebuah univesiti tersohor dalam Malaysia yang dapat status universiti APEX boleh tukar nama kedai buku USM kepada book garden. korang tahu tak apa bende universiti APEX? google yee nanti. nampak sangat USM tak suka bahasa melayu.

aku melepak dalam kedai buku USM tu cukup lama. ada kat sejam. so kalau tak beli apa-apa nampak sangat macam local. so sebelum aku blah dari kedai buku usm tu aku sempat sambar satu buku yang bertajuk Hidup bukan rahsia karya Zabrina A.Bakar

masa aku baca testi buku ni aku rasa macam baca testi produk kesihatan pulak. " bagus laa, best la, menakjubkan laa, dan banyak lagi" kalau aku jadi penulis buku ni mesti aku kembang lubang hidung bila membacanya.

tapi serius aku cakap. aku memang rekeman kepada sesiapa yang nak memotivasikan hidup mereka. yang patah semangat, yang kecewa dalam hidup, yang nak jadi orang beriman, mamat hardcore yang nak jadi baik, pegawai gomen yang suka tidur kat pejabat, pemain bola yang tak kuat stamina, kaki playstation yang bengkak-bengkak tangannya, dan mat minah yang ketagih berwebcam. buku ini adalah untuk anda yang mahu berpikir. gua rekemen!

dia ada blog dan aku dah try bagi salam.

ps: dia penulis yang baik tapi secara jujurnya bab ending dia tak begitu best.

2 ulasan:

en_me berkata...

takdok climax ker bro.. uhuhu

makwe joni berkata...

weh..kuar topik ni..ayah ko knl x hj kudus??