Isnin, 2 Ogos 2010

WCL 964

masa aku jadi mat motor dulu hubungan aku sama jalan raya memang akrab tak patut. tanpa jalan raya siapalah aku dan motor. falsafah dan kehidupan bagi aku bermula dengan motor. bila naik motor aku start berfalsafah dan mencari erti kehidupan ini.

sikap anti kapitalis aku bermula diatas motor. tapi bermula diatas motor itulah maka secara auto kapitalis telah menguasai diri tanpa disedari.

falsafah akan mati tanpa wcl 964. aku pernah ditanya oleh zaiba tentang " apa rasional hardcore punk?" ketika mengambil selekoh tajam di jalan berliku di balai bomba kuala lipis tu. bayangkan dengan lutut hampir mencecah tar persoalan falsafah terus menguasai diri.

itu belum lagi berbicara tentang soal emosi dan air mata. bayangkan persoalan seperti " dah berapa banyak awek naik motor ni pek? " membuatkan hati ini pedih.

" mana pernah ada awek naik motor ni. ini motor straightedge " aku jawab serius.

motor ini menakutkan orang. tanya pp. tanya zeba. tanya stam, tanya amar, tanya amin dan tanya padeli. WCL 964 apabila melalui bonggol-bonggol besar dihadapan sekolah orang kaya haji telah menyebabkan tubuhku ini dipeluk erat oleh mereka. argh, apa stimnya apabila tubuh ini telah diratah oleh jantan-jantan itu. mengerikan dan menyebabkan mimpi buruk di malam hari.

------------------------------------------------------------------------------------------------

" wtf. apa jenis 2t yang digunakan oleh mamat ni? " aku berbisik sambil mencium kesedapan bau minyak 2t motor mereka

" lu kasi perlahan sikit depan bonggol ni. melayang karang gua. karang tak ambik SPM karang " padeli

" rain down...rain down...come on rain down on meeeeeeeeeeeee...." aku satu ketika dulu ketika hujan dalam bulan ramadhan menuju taman permai untuk main bola...

Tiada ulasan: