Isnin, 30 Ogos 2010

Teka Teka Syawal

semalam aku ada satu program. program ini memerlukan aku memakai songkok sama baju melayu siap bersampin.

baju melayu tak ada masaalah.

sampin tak ada masalah.

butang baju melayu masalah sikit sebab ada 3 jee. tapi kira ok

masalahnya songkok. di manakah harus aku cari songkok.

sampai di tempat program aku jumpa satu kedai jual songkok. sukanya takleh digambarkan.

tempat program aku ialah sebuah masjid peringkat daerah. bila sebut peringkat daerah tok iman sembahyang tarawih dia mesti iman thafiz. tak pun orang dari mesir.

sampai-sampai aku lepak luar macam biasa. berbual hal-hal dunia.

tiba-tiba aku main teka teki,

" kalau korang terer songkok aku ni harga berapa? "

" 40 ringgit boss? betul tak? "

" salah.."

" aku rasa 29.90 songkok ni..."

" salah..salah...teka lagi..."

" 15 ringgit ni..aku tengok kat mydin...'

" wrong....wronggg...elizabeth wrong..."

" kain baldu ni...aku rasa lebih 50 ringgit..."

" semua salah....harga dia tujuh ringgit sembilan puluh sen..." jawab aku sambil bersiul-siul diluar masjid yang mulia itu.

Tiada ulasan: