Khamis, 12 Ogos 2010

ramadhan di Tempoyang

ada satu bulan puasa di lipis musim hujan. nak menghala ke petang jee hujan turun dengan lebatnya. start je pukul 2 petang hujan turun. kekadang bila hujan tak turun dalam pukul 2 hati rasa gembira sangat. perasaan berbunga-bunga nak pergi bandar. start je motor, tiba-tiba hujan pun turun.

hal ini kekadang menyebabkan perut jadi lapar. bayangkan duduk rumah sambil tengok tv3 dalam keadaan hujan. kekadang mak menjerit dari dapur suruh tutup tv hujan-hujan ni. nanti terbakar tv siapa yang susah.

perasaan nak beli kancil memang tengah membara masa tu. kalau tak dapat kancil kereta proton saga pun jadilah. disamping itu juga perasaan mencari makwe yang pakai kereta jugak tengah naik dan juga makwe yang boleh menghadiahkan g-shock supaya setiap dating datang tepat pada waktunya.

tapi perasaan main championship manager tengah hangat masa tu. padeli sama pp sibuk beli pemain. masa tu kalau tak beli saviola memang tak cool. masa tu padeli sama pp ada komputer kat rumah. takpelah diaorang anak orang kaya.

maka dalam hujan yang lebat dengan semangat ramadhan aku pergi juga ke cc ejoy. masa tu nak main internet mahal gila. cecah rm4 ringgit sejam. walaupun mahal kekadang semangat pondok puteri memang membara jugak sikit-sikit dalam ramadhan ni.

kesimpulannya aku tak terlibat sangat dalam operasi murtabak 3 segi. amar masa tu bebudak sangat dia mungkin takut dirotan oleh emaknya. ata masa tu skema anak bapak, dia mungkin tidak terlibat dalam hal ni. mail masa tu lagi skema, hari-hari jalan dengan mak dia. kalau dia terlibat jugak memang tak lojik.

jika aku, amar, ata sama mail tidak terlibat dalam hal murtabak ini. siapakah yang terlibat? dimanakan keadilan dalam dunia ini? siapakan yang pergi sembahyang jumaat pakai baju melayu dan seluar jean berlipat? siapakah mereka? hanya sejarah yang akan menentukannya.

1 ulasan:

Penanam Sayur berkata...

" kekadang mak menjerit dari dapur suruh tutup tv hujan-hujan ni. nanti terbakar tv siapa yang susah."

Part ni mmg memori... xle ingat tgk syok2 layan flashman, ada kilat, tv padam, ada bau hangit...