Ahad, 11 Januari 2009

musim pilihanraya bukan musim nak tengok bola...

tadi sewaktu aku sibuk dan buat-buat sibuk...

" Hello boss, malam ni liverpool lawan pukul berapa? "aku dicall oleh kawan aku, peminat giler liverpool tapi tak tahu jadual perlawanan liverpool.

aku rasa panas, tiba-tiba rasa nak singgung orang dan baling batu kat sekumpulan budak-budak perempuan macam aku buat masa sekolah dulu.

tiba-tiba timbul memori membaling batu pada budak-budak perempuan dulu-dulu. aku rasa macam jahat gile. tapi aku bukan jahat, nakal sikit-sikit. lepas SPM aku rasa pandai sangat. bukan apa, aku skor tak patut masa PMR. siapa sangka budak cgpa tak pernah sampai 3.0 boleh layan skor PMR.

masuk tingkatan 4, aku layan muzik alternatif. rancangan tv yang joe carberator dung jadi hos aku selalu hadir menonton. ruangan blasting concept yang joe carberator tulis wajib beli. baru nak belajar-belajar. underground katakan. masa cuti sanggup kerja kat subang semata-mata nak beli kasut dr.martin. peh, sawan tak patut.

sejak tu rasa malas nak belajar. kalau belajar pun, belajar sambil lewa dan bergurau senda sambil mengumpat cikgu. add math, kimia dan fizik sama akaun jadi subjek musuh. hari-hari perang sama cikgu. kalau ada bom merantai mesti dah letup macam kat gaza. ada sorang cikgu pernah lempang aku pasal aku letupkan mercun masa malam merdeka. tapi aku tak kisah beb kena lempang, tak punk laa kalau tak kena lempang. punk mesti kena lempang, kalau tak pernah kena lempang memang poser punk!

" aku layan as roma wei..liga english aku tak layan. tak true. lagi pun diorang support israel! kalau kau nak derma untuk palestin jangan kasi pada kedutaan palestin kat malaysia. kau kasi terus pada badan yang terus salur pada palestin sana..."

lepas cakap aku pergi sungai terengganu. masa lalu kat situ anwar ibrahim tengah berucap. sampai sungai terengganu aku terus baling handset nokia aku jauh-jauh...biar ikan-ikan dalam sana makan.

rupa-rupanya NOKIA ada deal sama israel...lepas ni nak buang kotex bini aku dalam sungai terengganu.

Tiada ulasan: