Ahad, 8 Ogos 2010

Bulan Pose - Bumi Google

bulan pose tahun ni macam biasa aku akan lawat dunia pakai google earth. google earth ni kalau diguna pakai dalam belajar geografi bagus jugak. budak-budak akan suka. aku tak tahu sama orang-orang besar dalam Kementerian Pelajaran pikir tentang hal ni.

kekadang aku pikir kerajaan dah boleh ambik alih Astro. aku tak pikir orang-orang muda sekarang tengok RTM. ramai anak muda kutuk RTM masa piala dunia itu hari. aku dengar dengan penuh linangan air mata.

kat astro sekarang dah ada tv pendidikan untuk UPSR. aku pun naik kagum. itu belum cerita lagi pasal siaran langsung budak main ragbi kat astro arena itu hari. aku pikir mesti lepas ni pertandingan akhir bolasepak antara rumah-rumah sukan Sek Men Orang Kaya Haji, Kuala Lipis Astro Arena akan buat siaran langsung.

memilik negarakan sesuatu bende yang boleh mendatangkan maafaat kepada rakyat merupakan satu hal yang baik bagi aku. hal-hal tv kalau kita biarkan sesuatu pihak memonopolikan pasaran seperti astro pada hari ni akan memberi kesan negatif kepada rakyat. penindasan dan paksaan mungkin berlaku dan ini akan membebankan rakyat.

RTM perlu berubah. kalau boleh buat sampai RTM20 bukan setakat siaran RTM1 dan RTM2. lagi banyak siaran lagi bagus.

demi rakyat kita mesti berubah! hapuskan monopoli astro!

power to the people!

Tiada ulasan: