Selasa, 1 Jun 2010

mat komando

siapa yang akan ambik tindakan pada israel? itu yang aku tengah pikir bila dengar cerita mat komando israel serang kapal misi keamanan ke gaza.

adakah obama presiden amerika? adakah perdana menteri baru britain yang kaki basikal? adakah tun mahathir? adakah pemain bola piala dunia?

aku hairan dengan orang malaysia. pasukan malaysia tak masuk piala dunia pun kita semua berdebar. dalam radio hari-hari orang bercakap pasal berdebar tunggu piala dunia. rtm pulak jadi penyiar rasmi piala dunia 2010. lagi giler. sepanjang aku tahu rtm ni bab berita dan siaran langsung piala thomas je best. itu pun sebab ada hasbullah awang. kalau bab siaran langsung bola ni memang tak best.

isu israel memang tak reti nak cakap apa. di laut antarabangsa pun israel boleh serang. ini mesti sebab ada orang belakang cover. ini mesti dah dapat restu amerika. tak pun britain. dunia dah lama anarki sebenarnya.

ps: aku hairan kenapa nak masuk kerja gomen sekarang ada latihan ala-ala tentera. takziah kepada keluarga pegawai tadbir diplomatik yang meninggal dunia semasa latihan ala tentera semalam. setahu aku kerja ptd dalam bilik aircond je. nak kata panjat tangga hari hari tak jugak. tujuan latihan itu untuk apa sebenarnya aku sendiri tak tahu. rileks-rileks dah laa.

2 ulasan:

en_me berkata...

tentera sokmo.. uhuhu

pu3aan berkata...

malas dh mohon ptd..huhuhu..