Isnin, 15 Mac 2010

Neon #5 - April 1999

satu artikel yang aku jumpa dalam neon zine #5 bertajuk renungan.

baru-baru ini aku berkesempatan berborak dengan beberapa kakitangan kerajaan sewaktu aku buat pratikal. so, kat sini ada beberapa ayat-ayat yang aku dengar dan ingat sampai hari ni.

" aku ni, kalau nak ikut etika sebenar kerja, memang tak terbuat la. kerja pun pasal aku nak tengok orang-orang kita senang..." juruteknik A

" susah betul bila orang kampung dah pandai berpolitik nie " juruteknik A

" tak faham betul aku. pasal laa bagi projek/tender akhir-akhir tahun ni. dah laa musim hujan. kalau tak siap tak ikut masa, kita laa yang kena marah " kontraktor kelas F

" siapalah mintak jalan tengah-tengah hutan ni? " juruteknik B, sewaktu kitaorang sesat dalam hutan Kuala Ketil - Padang Tengku

" engko ni tak ikut reformasi ke? " pakcik X

" saya ni tak pernah naik bot " aku

Tiada ulasan: