Selasa, 26 Januari 2010

krisis epal hijau

aku baru perasan epal hijau dalam peti ais aku dah habis. 4-5 hari jugak aku tak pekena epal hijau. katanya epal hijau baik untuk kesihatan terutamanya untuk melegakan darah yang tinggi. ada satu story aku dengar, epal hijau cukup baik kepada mamat-minah yang nak kurus.

disebabkan malas nak ke mydin sama giant time hujan dan time gaji ni maka aku turun ke pasar manir. pasar manir ni dari umah aku tak sampai 5 hari berjalan.

sampai-sampai puas gak aku mencari epal hijau. disebabkan takut malu bertanya sesat jalan maka aku pun tanya brader yang ada kedai buahan-buahan tempatan dan import.

katanya sekarang musim epal hijau tak ada stok. dia kata lagi kalau jumpa epal yang ada jual time sekarang ni memang jenis epal lama. katanya lagi kalau ada rezeki esok ada laa epal hijau kat kedai dia esok. itu pun dia tak jamin epal hijau tu sampai kedai dia ke tidak.

panas sama para penanam epal hijau aku beli anggur rm16 sama epal merah yang harga rm2.50 sebiji dan berpikir sama ada orang amerika atau orang cameron highlands yang jual epal hijau kat malaysia.

lepas tu aku tanya bini aku macam mana nak eja epal dalam bahasa melayu.

krisis betul.

3 ulasan:

terrarosa berkata...

nak kurus punya pasal akhirnya
apex kena tipu :P

Maryam berkata...

epal pun nak kena tanya ejaan ke? boleh aje kan guna 'buah topoh'?

:D

Rahimin Idris berkata...

ngape tak tanya orang yg jual epal tu macamana eja epal?