Jumaat, 8 Januari 2010

Aman Palestin


pagi jumaat yang indah. aku pekena nasik lemak sama teh sambil layan tv9. abang azwan ali muncul dengan 'hari rahsianya', hubungan aku dengan azwan ali memang kacip dari dulu lagi.

tiba-tiba muncul aman palestin dengan projek kaki palsu untuk rakyat palestin. 2 rakyat palestin yang tak ada kaki turut muncul bersama.

aku rasa sedih. aku rasa nak menangis. palestin dah hilang 2 anak muda yang boleh dijadikan aset penting buat mereka. kesian tengok muka 2 mamat palestin tu. semoga Allah beri kekuatan kepada mereka berdua.

aku terdiam. pandang awan. hidup udara nyaman dan pikir tentang palestin. bilakah palestin akan bebas? 50 tahun lagi kah? 100 tahun lagikah? atau 1000 tahun lagikah? perlukan orang seperti Sultan Muhamad al-Fatih untuk bebaskan palestin? atau cukup orang seperti aku?

Semoga Aman palestin terus sukses dengan misi-misi dan rancangannya. power to the palestina!

ps: http://www.amanpalestin.net/salam.php?borang_sukarelawan. cakap berapi dalam blog/kedai kopi/dalam gig tak guna. kalau rajin dan tak tahu macam mana nak menyumbang try daftar sebagai sukarelawan aman palestin.

Tiada ulasan: