Ahad, 24 Januari 2010

bolo sepok

semalam lepas terengganu menang besar sama selangor 4 -0, aku ambik keputusan letak jawatan sebagai penyokong bola stadium. kekadang sakit jiwa tengok bola kat stadium. bila pergi tengok bola sekor gol pun tak ada. tapi bila tak pergi bersepah pulak gol.

lagi pun pergi stadium sekarang takleh bawak air mineral. satu peraturan yang paling aku tak setuju. alasannya mungkin tak mahu penyokong yang tak puas hati membaling botol minuman ke tengah padang. 90 minit tanpa air dalam suasana yang panas, asap rokok yang berkepul sama gigitan kuaci merupakan satu feeling yang tak best.

liverpool kalau kena gaya boleh bangkrap macam leeds united. sekarang kalau tgk liverpool main pun macam tak ada semangat kesukanan. penyokong pun menghala macam penyokong arsenal. ketinggalan sikit dah nak balik awak. takut jem katanya. salah rafa atau salah pengerusi? kelab tak ada duit macam mana nak beli pemain. arsenal rileks2 jee tak ada pemain baru. sebab tu youth punya akademi kena kasi power. agak-agak tak ada duit leh pakai budak-budak muda tu.

leeds pulak macam best sekarang. semalam boleh seri sama spurs. aku dah kagum. masa kecik2 dulu leeds merupakan satu team yang paling diminati. aku ada dua jersey leeds beli pakai duit pinjaman jpa kat petaling street. aku pikir leeds bakal kembali mengegar epl dua-tiga tahun lagi.

bolasepak malaysia kembali meriah? kalau dunhill taja lagi mesti lagi meriah. kena pulak rokok sekotak rm50. confrim ada liga daerah dan liga kampung-kampung. orang yang ada sijil awalan FAM macam aku mungkin dapat jadi jurulatih kg.

hidup kg sekati!

Tiada ulasan: