Jumaat, 10 September 2010

Kucar Kacir Pagi Raya

kucar kacir pagi raya merupakan satu scene yang berlaku dalam hidup gua sejak dulu lagi. hubungan kucar kacir pagi raya dengan gua juga merupakan satu elemen art melebihi 'art' artis-artis penyair.

sejak dulu pagi raya merupakan satu pagi yang emo bagi gua. kekadang gua jadi emo bila butang baju melayu takleh 'in' dalam lubang baju melayu yang baru beli. kekadang gua jadi emo bila emak gua lambat gosok baju melayu gua. paling emo bila abah gua bising-bising pagi raya sebab subuh tak sembahyang lepas tu bising-bising dia melarat sampai alam akhirat.

antara faktor kucar kacir ialah malam sebelum raya tu mengikut susunan umur gua banyak melibatkan aktiviti dunia seperti melepak sampai pukul 3-4 pagi. main daun terup sambil minum air coke, main ps2, menonton ucapan selamat hari raya sampai pagi, melepak wakaf ceh yeh dan yang paling in ialah melihat emak kucar kacir di dapur.

pagi ni kucar kacir gua tak melibatkan emo gua tapi emo bini gua. ini semua sebab seluar baju melayu gua tak muat kat peha. boleh tahan jugak emosi bini gua ni. mungkin sebab pagi ni scene sedondong yang dia planing lari jauh.

keh keh keh...sedondong...keh keh keh

keh keh keh...gua pakai kain pelikat ni woi...keh keh keh

keh keh keh...art ni...art nii...keh keh keh

keh keh keh...adik gua jeman dan jeri dah into art ni woi...keh keh keh

keh keh keh...ada kes pagi raya menangis pasal tuala mandi...keh keh keh

keh keh keh...tak art langsung woi....keh keh keh

kah kah kah...pagi raya nii...gelak takpe woi..takpe gelak woiiiiii....kah kah kah

Tiada ulasan: